Pasang Sistem Like Comment Pada BlogSpot



Assalamualaikum semua,
Fuhh hari ini mood tara naik laa .. Xpe, sini aku nak share sedikit tutorial baru yang mana aku sendiri menciptanya menggunakan kepandaian aku!

Spt yang korang tau, bagi yang ada Facebook la, setiap kali kita komen ataus buat status, mesti ada tulis "Like" kan? Tapi, bukan kat Facebook je, kat BlogSpot pown ada.. X Caye? Cuba dulu....


1. Mula-Mula, Masuk Blogger.Com >> Design >> Edit Html
2. Kemudian,Tick Pada "Expand Widget Templates"
3. Seterusnya, Dengan Menggunakan Sistem "Find" Pada Browser Korang, Sila Carik Kod Bawah Ni..

<data:commentPostedByMsg/>


4. Dah Jumpa KodNya?? Kemudian, Salin Kod DiBawah Ini Dan LampirKan(Paste) Pada Selepas Kod Tadi(No.3)

<span class='comment-reply'><a expr:href='&quot;https://www.blogger.com/comment.g?blogID=9999999999&amp;postID=&quot; + data:post.id + &quot;&amp;isPopup=true&amp;postBody=%40%3C%61%20%68%72%65%66%3D%22%23&quot; + data:comment.anchorName + &quot;%22%3E&quot; + data:comment.author + &quot;%3C%2F%61%3E Saya Suka Komen Anda!#form&quot;' onclick='javascript:window.openundefinedthis.href, &quot;bloggerPopup&quot;, &quot;toolbar=0,location=0,statusbar=1,menubar=0,scrollbars=yes,width=400,height=450&quot;); return false;'>[Suka Komen Ini]</a></span>


5. Sila Gantikan 9999999999 Dengan No. ID Blog Korang



6. Dah Siap! Nanti, Kalau Ada Orang Komen, Jika Korang Suka Komen Tu, Hanya PerLu Klik "Suka Komen Ini" Di Sebelah Nama Penulis Komen Itu .. Faham?

Sekian Dari Saya, Assalamualaikum!


3 comments:

Sufian Hakim said...
This comment has been removed by the author.
Anep™ said...

@Sufian Hakim Saya Suka Komen Anda!

Unknown said...

@Sufian Hakim Saya Suka Komen Anda!