Cara Mudah Apply Widget Dari Wowzio



Assalamualaikum semua,
Macam mana dengan cuti korang setakat ni? Seronok ke? Hihi...

Ok ok, hari ini, aku nak share sedikit tutorial, ok? Tutorial ni berkenaan bagaimana hendak apply widget dari wowzio dengan begitu mudah. Tau tidak apa itu WOWZIO ? Korang try la carik kat google ke, huhu ^_^

Sebenarnya, dari dulu aku pun mencari widget ni tapi katanya kena hantar permintaan melalui email? Fuhh, dah 3-4 kali aku minta tapi tiada tindakbalas :( .. Tapi, setelah dibantu oleh rakan, akhirnya aku dapat !

Nak? Ikut Cara-Cara Kat Bawah Ni Ok ;)

1. Sila Pergi Ke Laman Web Grab Wowzio (Klik Sini)

2. Kemudian, Pilih Kategori Blog Korang Dan Isi Alamat Web Blog Blog Atau Feed Blog Korang

3. Tick Pada Box 'i Accept' Dan Klik 'Continue'

4. Klik 'Looks Great, Create My Widgets!'

5. Akhir Sekali, Pilih Widget Yang Korang Suka Dan Klik 'Costumize'

Sekian, itu sahaja.....
Assalamualaikum!

Kredit : DausPozi.Com


2 comments:

Nieza Micha said...

huhu!~ aku tak bape minat widget nih...XD

boleh bg tutorial camne nak tukar older post or newer post jadi button cam bawah tu...XD

Sufian Hakim said...

@Nieza Mi-cha Hermm, ok2 .. Nanti ade masa aku share er